
Nieuws
Wat te doen als jouw huurder de volledige straat terroriseert?
07-04-2021 - De situatie: een huurder woont al jarenlang in…
Nieuws
"Goed dat je meer wilt weten over dit onderwerp. Het kan zijn dat de informatie in dit artikel niet meer helemaal in orde is. Het artikel is namelijk meer dan een jaar oud. Uiteraard willen wij je graag verder helpen. Neem voor de meest actuele informatie over dit onderwerp contact met ons op!"
07-04-2021 - De situatie: een huurder woont al jarenlang in een sociale huurwoning. Hij loopt ’s nachts over straat, maakt foto’s en belt aan bij buren. Ook schreeuwt hij te pas en te onpas naar buurtbewoners. De buurt is het zat, ze liggen wakker en voelen zich niet op hun gemak.
Op een plek waar veel mensen bij elkaar wonen, is het onvermijdelijk dat je soms wat last hebt van de buren. Maar wat als het zo ver gaat dat de buren niet meer slapen? Of als de buurman zich ernstig bedreigd voelt door jouw huurder? Kun je hier als verhuurder iets tegen doen?
Ontvang je klachten, dan wordt van je verwacht dat je onderzoek doet en stappen onderneemt tegen de huurder die overlast veroorzaakt. Maakt de huurder het echt te bont, dan kan zelfs van je verwacht worden dat je naar de rechter stapt. Voordat je bij de rechter staat moet er een hoop gebeuren. Huurders krijgen namelijk veel bescherming.
Een klachtenprocedure bestaat uit een aantal fases:
Als woningcorporatie is het verstandig om een standaard klachtenprocedure in te stellen. Hoe ga je om met een klacht en in welke fase van het traject worden welke stappen gezet? Recht Direct kan hierbij helpen.
Bij al deze stappen is het belangrijk om een uitgebreid dossier te vormen. Dit doe je door alle stappen schriftelijk vast te leggen en zoveel mogelijk te ondertekenen. Denk hierbij aan:
Als een huurder met een klacht bij je komt, moet je hier serieus werk van maken. Doe je dit niet? Dan kun je te maken krijgen met verzoeken tot huurprijsvermindering.
Neem vroeg in het traject contact op met Recht Direct. Wij kunnen je ondersteunen in de dossiervorming en het zetten van de juiste stappen. Moet uiteindelijk een procedure opgestart worden, dan kunnen we de zaak doorverwijzen naar een advocaat huurrecht die al op de hoogte is van de zaak en daarom snel kan acteren. Neem contact op met Loes om jouw overlastdossier te bespreken via loes@rechtdirect.nl of bel: 085 008 11 80.
Bij het samenstellen van dit artikel/deze nieuwsbrief is geen rekening gehouden met eventuele bijzondere van toepassing zijnde wetgeving en afspraken zoals opgenomen in de CAO en/of (arbeids)overeenkomst. Daarbij is rekening gehouden met de wetgeving die op het moment van het schrijven van de tekst geldend is. Het kan dus zijn dat, met de veranderende wetgeving, de inhoud later achterhaald is. Mocht je de informatie in de praktijk willen hanteren, neem dan van tevoren even contact op met een van de juristen van Recht-Direct zodat zij je goed kunnen informeren.
Nieuwsbrief
Ontvang de nieuwste updates direct in je mailbox.
Slimme tools en documenten
Persoonlijk advies
Voordelig tarief
Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser